Ordet hata

Är ett väldigt starkt ord som jag inte säger lättvindigt (vill jag tro iaf). Men jag har en s.k bror som jag verkligen hatar! Han har under flera år varit psykiskt labil och när han exploderar är det jag som får ta smällen.
Det går lite i perioder men nu den senaste tiden har det blivit oftare och oftare, senast för 3veckor sedan. Han är duktig på att kränka rent verbalt och verkligen "kasta skit".

Nu hände det igår och han ringer upp utan förvarning och gormar om att han minsann inte var bjuden på mitt bröllop för 2 år sedan ( givetvis var han det men han dök inte upp). Jag hör att han är " bortom kontroll" och lägger på. Då ringer han igen och lämnar medelande på min telefonsvarare, men väldigt otrevliga meningar. Så ikväll när barnen sover kommer jag att göra en polis anmälan ang förtal/ärekränkning.

Säkert läggs det ner men nu har jag tröttnat och vill markera att det räcker och att han har gått för långt.

Sen ska jag förklara hur jävla rädd jag faktiskt är för honom. När han är labil finns inga gränser alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0