En uppdatering

Hej och ursäkta att det dröjt en stund sedan senast!!


Då var i alla fall mr T tillbaka vid tangetbordet för en uppdatering av vad som hänt sedan senast...jag själv har slagit någon form av rekord i arbete - en kollega var sjuk och jag fick "äran" att jobba 7-22 i lördags.


På söndagen var det sedan dags för en av årets ABSOLUTA höjdpunkter - PALT!! Fru M:s far är en eminent paltbagare som gör en underbar pitepalt. Små blir dem inte heller - de är i storleken av mindre handbollar. Själv slukade jag 2 ½, fru M nästan 3 och en vän till oss som är mästarätare stannade på 3 palt. Efter en sådan stabil måltid infinner sig alldeles äkta paltkoma!! Den är i normala fall en underbar upplevelse - men denna gång skulle jag åka och jobba kväll direkt - och att jobba när man är i paltkoma är inte en fullt lika underbar upplevelse - även om det fungerade.
På kvällen skulle fru M hämta mig, men när hon kom hade hon kraftiga smärtor i buken. Ett kort konstaterande senare var vi på väg till akuten....
Efter prover och ultraljud konstaterades en njursten som "halkat ner" i urinledaren. Tack och lov för bra smärtlindring som gjorde att vi kunde komma hem samma natt. Det enda som var bra var att vi fick se "mini" igen och h*n växer som bara den och är ytterst livlig ;)


B1 och B2 var i helgen på en kryssning med B2:s far. Något som grabbarna verkligen uppskattade - B2 kanske lite för mycket...han hade satt i sig en tämligen stor mängd godis vilket fick negativa konsekvenser i form av illamående och kräkning på natten efter att han kommit hem....


Ja, i övrigt så tror vi nog att livet har sin gilla gång. Fru M kämpar på i skolan, skönt att det är lite tid kvar innan nästa tenta.


Till nästa gång: Må whäl!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0