Tips efterlyses

Mot bitande barn! Jag begriper mig inte på Ä2! Varför har han börjat bitas? Han har inte gjort sånt förr, är han inte "för stor" att börja med sådant? Jag menar att små barn gör sånt är ju inte så konstigt, de har inget ordförråd så dem blir frustrerade och biter istället. Men Ä2 har ett ruskigt bra ordförråd så jag står som ett frågetecken!

Sen vägrar Ä1 att försvara sig, både på gott och ont. Har bett honom att hålla för näsan på Ä2 för då tvingas han släppa sitt bett, men det vägrar han att göra eftersom att han inte vill göra lillebror illa! Rätt tänkt men på bekostnad av sig själv


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Hur gammal är Ä2?

Svar: Han fyller 6år i oktober
fruM

2012-08-11 @ 09:45:15
URL: http://sommartjejen.blogg.se/
Postat av: Sommartjejen

Då är han så stor så ni verkligen borde kunna prata med honom om det där med bitandet. Han är ju fullt medveten om vad han gör och att det gör hemskt ont när han gör det. Var stenhårda med det och acceptera inte beteendet. Låt han få gå undan och inte vara med när han gör så.

Svar: vi har försökt förklara och resonera...Börjar ana lite storebrors svartsjuka
fruM

2012-08-12 @ 10:27:00
URL: http://sommartjejen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0