ledsamt

Varför är det så att om man har ett barn med kolik och man säger tex att bebis har riktigt ont i magen idag så blir responsen omedelbart: Vad är du ätit för något
Varför ska man genast utgå från att man har ätit något olämpligt bara för att det är en dålig dag? Det finns egentligen inte några vetenskapliga belägg om att olika maträtter kan ge förvärrade symtom. Man har TEORIER men inget som är bevisat. Och skulle man "lyda" alla teorier så finns det inget kvar att äta för mig som ammande mamma. Jag menar, jag har haft 2 barn med kolik tidigare så jag vet nog det mesta om vilken man man "ska" undvika tex. Lök,bönor, stark mat osv... 

Man känner sig riktigt dålig som det är... Jag känner mig så skyldig iallafall att det inte blir bättre av att någon slänger ur sig en dold kritik om att jag orsakar honom smärtan. Att pika en uttröttad mamma om att det är hon som orsakar smärtan, det kan ärligt knäcka den sista orken som finns.
Jag vet att det är pga jag ammar honom som han sväljer så mycket luft!! Jag vet att jag har en stark utdrivnings reflex som får honom att få i sig massor av luft oavsett om jag "lättat" på trycket innan. Att gå och vyssa och buffa nätterna igenom hjälper inte... Jag är så maktlös, kan inte hjälpa honom... Det som lindrar för stunden är att amma, men ammar jag för ofta så får han ont av det..
 
nu vill jag bara lägga mig ner och gråta en stund
 

Kommentarer
Postat av: helena

Du är världens bästa mamma. Förstår lite hur det känns men du gör allt det rätta =) Du är bäst hoppas du vet det =) <3

Svar: tack gumman
fruM

2012-08-20 @ 07:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0