får man klaga som gravid?

Därom tvistar det lärde...
Visst förekommer det att jag klagar på smärtor osv i min fb logg, ibland mer och ibland mindre...
Idag skrev jag: " ont =( " och genast blev det en massa komentarerer om att jag alltid är negativ och alltid klagar, att jag måste se saker från den ljusa sidan, att smärtan inte bli bättre av att jag klagar...
Jag vet att smärtan inte blir bättre av att jag klagar.. Men att vara munter och glad när man har ont 24/7 utan uppehåll så tär det på humöret. Att inte kunna göra alla saker man har planerat, när man inte kan vara självständig längre, göra roliga saker med barnen. Eller varför inte: MAN kan inte hjälpa till att natta barnen för att man inte tar sig uppför trappan, toabesöken minimeras för att undvika trappan ner!
Jag tycker att man har rätt att klaga när problemen går ut så mycket över vardagen! Sen är jag itne bara negativ men tydligen så får man inte vara det alls

Kommentarer
Postat av: sofi

joda du får vara negativ, självklart får du klaga. MEN vore roligt att höra nån gång något positivt. smärtan är väl värt de för att sen få dig en liten bebis? eller? se på den ljusa sidan. visst jag ska väl inte snacka, aldrig vart gravid eller har egna barn. Men försök i alla fall att se lite positivt på sakerna. krya på dig!

2012-04-23 @ 18:32:23
URL: http://soffiproppi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0