svar på en fråga




Hej Sommartjejen:
Det som kuratorn sa kring att berätta om omständigheterna kring uppkomsten (oj vad invecklat det lät nu)


Vi kom fram till att barn har en naturlig nyfikenhet om hur de blev till, och när ämnet kommer på tal så är man ärlig och gör det naturligt så att det inte blir något skambelagt...Sen finns det en lag som kräver att man berättar för barnet om att det är ett donator barn. Om vi inte gör någon stor deal av det så blir det inget större av det heller, utan det blir så självklart på något sätt...
Om vi inte skäms över det så behöver inte barnet göra det heller. Vi kommer även att vara öppna för familj och vänner kring ursprunget...
Känns som att det annars blir mixade signaler... Hej XX du blev till genom spermiedonation och det är inget att skämmas för men du får inte säga det till dina kompisar eller släktingar....

Förstår du hur jag tänker? Sen kommer vi nog inte använda namnet donatorbarn, utan ett önskebarn... Och vara tydliga med hur mycket vi ville ha barn tillsammans och att vi behövde lite hjälp.

Men jag är glad att jag har några år på mig att fundera..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0