skogen =D

Jo idag har jag och familjen varit ute i skogen och plockat svamp.  Det var första gången som barnen var med, HerrT och jag var ju ute förra veckan och plockade ca 860gr av blandade trattisar och vanliga kantareller =D
Idag blev det lite mer än så, snarare 2040gr =D även detta med blandning av trattisar och vanliga. Barnen som aldrig hade plockat svamp förr tyckte att det var roligt (i början). De få svampar jag kan visade jag dem givetvis. Det vill säga: Flugsvamp,trattkantarell,fingersvamp,kantarell och röksvamp(vet inte om de heter så, men de ryker när man trampar på den). Ä2 var helt förtrollad av röksvampen, men helt plötsligt började han springa och ropa: -MAMMA titta!
När han till slut stannade så jag fick se vad det var så dök detta upp i hans lilla hand:


Vet inte om ni ser vad det är, men det är en liiten groda som hoppade precis när jag skulle fota den. Ä2 var så glad över att ha hittat en groda. Han ville ju helst ta med den hem men jag fick förklara att det inte var en bra ide, fick jag frågan *trummvirvell* VARFÖR? 
Det märks att han snart är 5, alltid samma fråga: Varför?

Hur som haver så var vi ute i nästan 4-timmar, barn och vuxna är trötta. Barnen tittar nu på filmen Trassel, käkar godis och lite chips. Vi vuxna försöker få till en köttfärslimpa med potatis och svampsås =D

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0