Har jag något att rapportera??

Klart jag har=P

Vi kom till fertilitetsenheten ganska tidigt så vi fick sitta och vänta en stund. Satt ett par innan oss men de gick in med en annan läkare. När vi kom in på "vårt" rum så fick jag klä av mig på undre delen av kroppen (vid sånna är tillfällen försöker jag att alltid ha en längre tröja för att inte vara så "naken"), satte mig i stolen  och så var undersökningen igång. Hon började att kolla livmodersleminnan, det såg enligt henne TOPPEN ut. Sen kollade hon höger äggstock, där fanns knappt några ägg alls som såg ut att mogna ( här fick jag en anings panik) Sen kollade hon vänster och där fanns ett jätte fint ägg =D. Ägget uppmättes till 13.5mm! Jag ska börja testa med ÄL-testerna imorgon, men kommer nog att börja redan ikväll.
Jag vill verkligen inte missa en stegring, för stegring kommer det nog att bli men frågan är vilken dag. Man får ju inte insemineras på en lördag eller söndag. Stegringen får alltså inte komma på fredag kväll eller lördag. Vill inte missa en månad till...

Är det någon som vet när ägget släpper? Hur många m.m är det då och hur mycket växer det per dag?

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Oj, det var länge sen jag var påläst om de där sakerna men på den tiden kunde jag ALLT om ägglossning!

Har för mig att ägget skulle vara cirka 20mm när det släppte och eftersom hon såg ETT ägg kommer det bara släppas ett ägg. OM hon hade sett flera som var mogna så hade hon sagt till för då vill de ju helst inte göra en insemination med risk för tvillingar. Har för mig det växer med 1-2mm per dag så jag skulle tippa på att din stegring kommer ske framåt ons - torsdag om du har tur. Men risk finns att det blir till helgen om det växer mindre än 2mm per dag....

2011-09-19 @ 15:25:49
Postat av: Micaela

Äggblåsan borde vara 18-20 mm när den spricker, då tar det ca 1 dygn för ägget att vandra ner=)

2011-09-19 @ 20:36:13
URL: http://micalela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0