Kalas och lite annnat

Min "lilla" kille fyllde ju år i torsdags och igår hade vi lite släkt kalas. Min mor och hennes fosterdotter och min lillebror dök upp samt min svärfar. Födelsedagsbarnet hade ju givetvis fått välja vilken typ av tårta han ville ha. Jag hade hoppats på att få göra något med sugarpaste och kanske lite pumpor( hittade sugarpaste på en en affär) och få tillfälle att öva på fina tårtor, är lite avis på folk som gör så gudomligt vackra tårtor. Men han ville ha en godistårta, så en godistårta blev det. Han ville ha röda gelehjärtan på kanterna av tårtan, sen blev det tre stora cocacolaflaskor på toppen, lite husvagnar och gelehallon, och lite kristyr med hans namn och ålder. OCH givetvis 5st ljus att blåsa ut =P Idag kommer min pappa och då ska vi fixa lite chocklad fondant eftersom att han är gluten allergiker, tror inte tårtor,rulltårta och kakor passar så bra då. Annars är jag ensam hela helgen med barnen då maken har en arbetar helg... Sen är jag lite sur på dagis/fritids, alltså jag kan förstå att de behöver ha utbildningsdagar m.m MEN måste de dela upp de? Alltså: Ä1s fritids har stängt :torsdag och fredag Ä2s dagis har stängt: Måndag Tänk om man har ett jobb och är ensamstående, det betyder att man måste vara borta från jobbet 3/5 arbetsdagar ist för om de skjutit ihop det samtidigt. Eller tacka nej om man är timvikarie(som jag är) till arbetspass. Jag har TENTA på fredag så det där med plugg vette 17 hur det ska gå.. Eller ens skriva tentan när man inte har barnpassning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0