And now for something completely different

Hej gott folk!! Eftersom vi har så mycket att rapportera egentligen tänkte jag, T, bryta av med lite annat. Jag har en farmor som snart fyller 91 och som, om vi är snälla, blivit ganska glömsk och förvirrad mer årens lopp. Hon bor numera på ett äldreboende. Detta hindrar inte att hon är en heltuff lite tant och hon kan verkligen bjuda på fina kommentarer när hon sätter den sidan till.
Häromdagen hade hon tappat bort sin plånbok och var mycket uppriven över det - men min far lyckades lugna henne och lovade att ta med en ny plånbok. Han gick dit med en plånbok som han lade lite pengar i(pengars värde har hon ingen koll på längre). När han igår åter besökte henne sa hon: "Du kan ta med den där nya plånboken - den är ju tom" :D
Sen har damen fått för sig att doktorn(oklart vilken doktor) sagt att konjak är bra för hjärtat och därför ska hon ta lite konjak på lördagarna. Det enda problemet är att hon inte har så bra koll på veckodagarna så det kan vara MÅNGA lördagar på en vecka ;) Som förklaring på varför konjaken tar slut säger hon: "Det är den dumma städpersonalen som letar upp den, trots att jag gömmer den, och dricker upp den".... Här bör påpekas att det är samma personal som sköter omvårdnad och städning och de som tar hand om henne är jättesnälla...
Som avslutning bjuder vi på en berättelse från när min kusin C med fru och barn hälsade på farmor. Hon blev jätteglad och hälsade glatt på frun och barnen. Sen tittade hon på C:s fru och frågade: "Vad är han för nån??" Ja, det har vi andra frågat oss länge :)
Visst är det lite sorligt att se henne glida allt längre in i sin egen värld, men man måste ge henne credit för att göra det med stil.
/T

Kommentarer
Postat av: Erica, 16 år och mamma!

Jag tycker det är en himla bra blogg du har här och hoppas att turen är på er sida nu framöver!



Skulle du sen vara intresserad av en personlig bloggdesign så hjälper jag gärna till, bara att maila i så fall :)

2011-11-06 @ 13:28:07
URL: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0