midsommar och funderingar

Hej!
Idag är det midsommar och herrT är iväg och jobbar sedan klockan 7, själv vaknade jag vid 10. Har sovit som en kratta, har börjat fundera så mycket. Även om fertilitetsenheten är stängd över sommaren så går dagarna väldigt snabbt nu.
Vi har bestämt oss för at backa undan våran donator som vi frågade. Han behövde inte ta något beslut. Men detta tilltrotts så maler tankarna i huvudet nonstop.

Det som gnager mig är väl nån form av oro att herrT inte ska se barnet som sitt, att han ser barnet som en främlig. Men jag vet också att risken för att det skulle bli så är försvinnande liten. Har pratat med folk som har haft vissa likheter med oss. Och de berättat att de inte känner så och att tanken på ursprung inte spelat nån roll. Sen är herrT så oerhört underbar med Ä1 och Ä2 och han säger att han älskar dem som om de vore hans egna. Utomstående som ser herrT och barnen tror att de är hans. Vänner och familj till oss berättar hur underbar han är med barnen.

Så egentligen så behöver jag inte oroa mig...

Jag pratade lite med herrT igår om min oro och han sa att han inte skulle se det som en främlig. Han får ju vara med från början. Hela vägen från insemination till bebis. Han säger att han knappt kan vänta tills han får lägga handen på min mage och att hans hand får ett svar tillbaka.

Det känns himla jobbigt att se bebisar och gravida, klarar knappt av att gå på stan som det känns just nu. Samtidigt kan man inte gömma sig från världen, tack o lov att jag har ett jobb där jag kan koppla av från alla tankar. Vara focuserad till 100% så att man inte får plats med dessa tankar, gå in i min arbetsroll och hålla mig där i ett dygn till arbetet är över och då har man mer ork för de privata tankarna...

Sen vi fick veta att herrT är steril så har våran samvaro på det privata planet legat på is och känslan är inte alls rolig... Blir inte nått bra resultat. Men så länge vi kan prata,skratta o gråta ihop så är det okey, för att inte tala om att KRAMAS, utan de skulle jag bli galen...

Ne nu borde jag sätta fart att packa frukost till jobbet, herrT har bakat lite blåbär med chocklad paj för att hans o mina kollegor ska ha nått mysigt.


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Nu förstod jag inte, valde ni att inte välja den donator som ni redan hade frågat?

För att han var för nära eller hur tänkte ni?



Kanske ni inte behöver vänta till sommaren? Finns ju insemination i danmark utan väntetider om jag förstått saken rätt....=) Dig är det ju inget fel på så det skulle kanske lyckas.

KRAM

2011-06-27 @ 20:03:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0