Njuter av "tystnaden"

Ligger i sängen och hör hur barnen spelar tv-spel. På vardagarna är det spelförbud hos oss. Jag började höra dem runt 8. Vet att de ätit frukost, snacka om duktiga barn jag har! Varför har jag inte gått upp ännu? Jo, när jag visar mig där nere så slutar lugnet, då börjas det alltid bråka. Mår ju illa på morgonen så jag inväntar effekt av postafenet, sen måste jag plugga inför tentan på lördag när jag klivit upp ur sängen.

Min mor har lovat att ta killarna ett par timmar under dagen, men får väll se hur det blir med det (som vanligt). Har lärt mig att aldrig säga något till barnen att de ska dit innan vi faktiskt sitter i bilen.

Maken jobbar sin helg, tycker det har funkat ok trotts illamående och trötthet. Igår åkte jag och barnen till lekobus landet och var där i 3 timmar, de lekte och jag testade att plugga. Trodde barnen skulle vara trötta på kvällen men tji fick jag för det..


Kommentarer
Postat av: sofi

varför spelförbud :S ?

2011-12-12 @ 22:33:24
URL: http://soffiproppi.blogspot.com
Postat av: Fia

För att det finns så mycket annat man kan göra den korta stund man är hemma i veckorna kanske? Jag borde också ha spelförbud men har begränsat datatiden till en timme i veckorna.

2011-12-13 @ 07:00:23
URL: http://lusth.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0