Nu är vi inne i Augusti

Och för någon vecka sedan så fick vi ett brev från Fertilitetsenheten om att HerrT ska få träffa en läkare den 18e, orsaken är samtal.
Det är typ så här det står:

Välkommen HerrT
Datum och tid :18/8 kl: xx.xx
Du ska träffa: läkare
besöktet avser: samtal och beräknas ta cirka 30min

Informativt va??

Hur som helst så öppnade inte F.E förrns 1/8 efter deras semester, herrT ringde givetvis dit på telefontiden för att försöka få besked om vem han ska träffa och vad som ska samtalas om. Men receptionen kunde bara säga vem läkaren var. Det var läkaren som gör biopsier av pungkolorna för att se om det skulle finnas några spermier där.

Så vi anar väll att vi ska samtala om en ev. biopsi eller inte. Våran ordinarie läkare trodde inte att det skulle vara någon idé att göra en biopsi alls eftersom att HerrTs kulor är underutvecklade. Men vi får väll se hur det blir. Känns bara som att allt ska ta så lång tid jämt. Nu ska vi först dit och sen beslut om ev biopsi, beroende på hur det faller ut måste vi invänta tid för biopsi eller till kuratorn för att diskutera våran psykosociala situation.
Sen kan vi veta om det blir IVF eller Insemination.
Då blir det ju antingen medciner i flera veckor innan ÄP elller invänta ÄL. Ska ju ha Äl i slutet av aug.

Min mens har ju alltid varit punktlig men nu förra gången var den 5dagar sen! Kan ni förstå vad jobbigt och svårt det var att inte få börja hoppas...
 Så nu får vi se vad som händer denna cykel, är på dag 24...

Förslåt att det inte har bloggats så mycket. Det har ju varit stängt på F.E och jag vet inte om ni är intresserade av att läsa vad vi annars sysslar med


Kommentarer
Postat av: kela

kikar in på din blogg, beklagar att ni behöver gå igenom det ni nu går igenom! Ska hålla tummar och tår för att det kommer gå vägen för er. Ge inte upp förens biopsin är gjord iallafall, för det kan finnas en liten liten chans, och det behövs bara en liten en för att det ska funka! Det vet jag och det vet en av mina vänner. Vet inte om du vill höra några "solskenshistorier" - vill du inte så hoppa över följande stycke ;-)



Jag blev gravid med hjälp av pergotime och bisolvon, i väntan på ivf, trotts att jag har pco och maken har 3% fungerade simmare av 40000 (det ska ju vara betydligt mer än så)min vän blev gravid med sin man, som sades inte ha några fungerande spermier, på bisolvon då hon var förkyld. Så det kan gå!



Lycka till!!!



/michaela

2011-08-08 @ 20:30:14
URL: http://www.kelascrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0