Dagens besök på F.E

Jo idag var det ju dags att få träffa en läkare för samtal..
Det visade sig vara läkaren som utför biopsierna för att ta reda på om det fanns spermier i pungkulorna. Väl där så började vi prata lite grann om vad en biopsi innebar osv. Vi pratade om spermieproverna och om kulorna. Han sa att det var väldigt svårt att avgöra om de skulle finnas spermier och OM det fanns så skulle de vara svårare att få till en befruktning eftersom att de spermier som "plockas" inte är mogna och då måste man microinjicera dem.

Han gav oss mer eller mindre valet att få välja själva(vilken konstig mening det blev), vi valde att skippa biopsin och gå direkt på donation. Vi har ju haft den här sommaren att fundera på och efter lite kloka ord från en tjej vars blogg jag följt i flera år, så kom vi fram till att gener är inte det viktigaste utan att pappa blir man om man tar sig den rollen. Vilket är fullt sant, HerrT har ju tagit sig an mina barn sen innan och ser dem som sina.

Så efter det beslutet fick vi lite info om donation och tillväga gångssätt. Först ska vi få prata med kurator, både HerrT och jag. Först separat och sedan som ett par. Om vi får godkäntt på deras psykosociala utredning så väntar vi bara på att få rätt dagar i cykeln.. Eftersom att jag har 28-dagars cykel så ska jag på dag 11 komma in och göra ett VUL för att avgöra om det ser ut som att det är en ÄL på gång. Efter det får jag ett datum(som avgörs av strl på äggblåsan) då jag ska börja med ÄL-stickor och när det ger utslag så måste jag ringa till F.E. Det gäller bara att det inte ger utslag på fredag eller lördag =/. De gör inseminationen dagen efter ÄL-utslag och de har stängt på söndagar.

Men han verkade tro att till nästa cykel som börjar om 2veckor så ska vi kunna vara igång, så nästa ÄL borde vara möjligt att få som första försök. IIhhh det känns pirrigt även om det är svårt att inte bygga några förväntningar..

Så är läget just nu...

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Oj vad spännande!!! Hoppas ni får tid fort hos psykologen och att ni blir godkända så ni kan få börja. Grattis till ett bra första steg i ert beslut. Herr T kommer bli världens finaste pappa till ERT barn, oavsett om det är hans gener eller inte.

KRAM!

2011-08-19 @ 09:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0